Nie jesteś jeszcze członkiem? Dołącz już dzis
Zakładanie konta  

Operacja "Retrive" - 12.12.21

#1
ZBIÓRKA 18:30!

Zbiórka: 18:30
Start: 19:00
Czas operacji: +/-3h
ModSet: LINK
.html   Retrive.html (Rozmiar: 12,95 KB / Pobrań: 2)
Adres serwera ArmA: 213.32.6.26:XXXX
hasło: pkw123
Adres serwera TS: 213.32.6.26
Dozwolone mody klienckie: DUI, JSRS, JSRS AFRF-GREF-USAF, 
Materiały wywiadowcze: MAPY

ODPRAWA


1. Sytuacja

1.1 Siły nieprzyjaciela

 Przeciwnik to nieregularna jednostka zwana “Wyzwoliciele Tembelanu”, jest to jednostka cechująca się duża liczebnością, ale przestarzałym sprzętem i miernym wyszkoleniem. Pod ich kontrolą znajduje się całą północna część wyspy Tembelan
Celem nieprzyjaciela jest przejęcie kontroli nad wyspą Tembelan i wprowadzenie własnych rządów na wyspie, z tego powodu prowadzą aktywną walkę z siłami zbrojnymi Republiki Tembalanu.

Nieprzyjaciel jest wyposażony w następujące środki:
 Indywidualne:
  • Podstawowe uzbrojenie strzeleckie nieprzyjaciela, bazuje na platformie AK, ale mogą też posiadać uzbrojenie zdobyte na SZ Republiki Tembelanu, tj. FN-FAL.
Zespołowe:
  • Opiera się głównie na zdobytym uzbrojeniu tj. M60, M2HB, PKM, DSZKM
Pojazdy:
  • Cywilne samochody osobowe i ciężarowe, mogą być prowizorycznie uzbrojone, mogą też posiadać niewielką liczbę pojazdów wojskowych, w tym nawet opancerzonych zdobytych z SZ Tembelanu.
1.2. Siły własne
 Do wykonania zadania wyznaczono pluton WHISKEY 1 z kompanii WHISKEY, z sił 45. Commando, Royal Marines.Do plutonu WHISKEY 1 dołączono sekcje przeciwpancerną  KILO 2-3, oraz zespół snajperski BRAVO 1-1.
Dla celów transportowych plutonu WHISKEY 1, wyznaczono klucz śmigłowców Merlin (Odpowiednio PELICAN 1 i PELICAN 2) z 845. morskiego szwadronu lotniczego.

1.3. Siły sojusznicze
W południowej części wyspy znajdują się siły zbrojne Republiki Tembelanu, ich zadaniem jest utrzymanie kontroli nad południową częścią wyspy. W RO brak jednostek sojusznika.

1.4. Zmiany w podporządkowaniu
Na czas trwania operacji, sekcja KILO 2-3 i zespół BRAVO 1-1 podlegają pod dowódcę plutonu WHISKEY 1

1.5. Cywile
Wszyscy cywile zmierzają w kierunku południowo-zachodnim, albo zbierają się w miejscu postoju pociągu. W okolicy miejscowości Ruha, brak cywili.

2. Zadanie
Znaleźć i uratować 4 obywateli Zjednoczonego Królestwa - GOLD.

3. Wykonanie

3.1. Zamiar 
  • Celem operacji jest zlokalizowanie i uratowanie 4 obywateli Zjednoczonego Królestwa uprowadzonych przez bojówkarzy, są przetrzymywani w okolicy pkt. CHARLIE. Nie jest znana ich dokładna lokalizacja, więc konieczne będzie przeszukanie całego wyznaczone obszaru w pkt. CHARLIE.
  • Przed zlokalizowaniem zakładników, plt. WHISKEY 1 sprawdzi kolejno pkt. ABLE i BAKER, które są na drodze do pkt. CHARLIE.
  • Po zabezpieczeniu pkt. ABLE, kl. PELICAN dostarczy do RO przygotowane pojazdy z pkt. ZEBRA do sl. YOKE 
  • Po zlokalizowaniu zakładników, plt. WHISKEY 1 niezwłocznie ewakuuje ich z RO poprzez przemieszczenie ich do pkt. YOKE, następnie kl. PELICAN, który przetransportuje ich do pkt. ZEBRA.
  • Po wykonaniu zadania plt. WHISKEY 1 wycofa się z RO podobnym sposobem. Jeśli będzie to możliwe, ewakuuje też przydzielone pojazdy z RO.
 
3.2. Sposób działania
Realizację zadania podzielono na następujące fazy:
  • FAZA 1 - Dotarcie plt. WHISKEY 1 do strefy lądowania YOKE i zabezpieczenie go.
  • FAZA 2 - Przemieszczenie plt. WHISKEY 1 do pkt. ABLE i jego przeszukanie.
  • FAZA 3 - Przemieszczenie plt. WHISKEY 1 do pkt. BAKER i jego zabezpieczenie
  • FAZA 4 - Przemieszczenie plt. WHISKEY 1 do pkt. CHARLIE, następnie jego przeszukanie celem zlokalizowania celu 
  • FAZA 5 - Przemieszczenie plt. WHISKEY 1 razem z zakładnikami do strefy lądowania YOKE, opuszczenie RO.
 
  • Priorytetowo traktować bezpieczeństwo własne i podwładnych.
  • Na każdym etapie działań prowadzić rozpoznanie, maskowanie i ubezpieczenie bojowe.
  • Przerwać akcję i wycofać się z RO, w przypadku poniesienia strat sięgających 40% stanu osobowego.
  • W przypadku śmierci podwładnego dążyć do zabezpieczenia i ewakuacji zwłok do pkt. YOKE gdzie zostanie ewakuowany. Jeśli to będzie niemożliwe, zabrać nieśmiertelnik, broń i ekwipunek, oraz oznaczyć pozycję zwłok na mapie.
  • Reagować kreatywnie i elastycznie na rozwój sytuacji.
  • Utrzymywać łączność radiową z przełożonym wg. zasad określonych w niniejszym rozkazie.
  • Składać raporty do dowództwa po zakończeniu każdej z faz, raportować o stanie: wykonania zadania, osobowym, amunicyjnym i sprzętowym.

3.3. Wytyczne koordynacyjne
  • Czas "T"-15min - Zbiórka plt. WHISKEY 1.
  • Czas "T" = 0520(H) MAY 13 - Wyruszenie plt. WHISKEY 1 z pkt. ZEBRA do strefy lądowania YOKE.
  • Czas “T”+5min - Dotarcie plt. WHISKEY 1 do strefy lądowania YOKE.
  • Czas “T”+130min - Planowanie zakończenie działań.

4. Zabezpieczenie logistyczne i medyczne

4.1. Przydział środków

Pluton WHISKY 1 otrzyma na czas wykonania zadania, 4 pojazdy Land Rover Defender 110,  2 sztuki w wersji uzbrojonej WMIK i 2 pozostałe w wersji transportowej.
Pojazdy z pkt. ZEBRA, do strefy lądowania YOKE zostaną przetransportowanie za pomocą lin, przez PELICAN.

4.2. Zabezpieczenie materiałowe
Zaopatrzenie dla plt. WHISKEY 1 do RO będzie możliwe do realizacji poprzez kl. PELICAN.

4.3. Zabezpieczenie techniczne
Napraw dokonywać własnymi środkami, w przypadku braku możliwości naprawy pojazdu opróżnić pojazd z wyposażenia i zniszczyć.
W punkcie ZEBRA, kl. PELICAN będzie miał możliwość przeprowadzenia napraw i uzupełniania paliwa.

4.4. Zabezpieczenie medyczne
POZIOMY ZM:
  • PIERWSZY (staza, bandaże, stabilizatory kończyn, morfina, RKO) – Wszyscy, realizować w pierwszej kolejności we własnym zakresie (samopomoc), pomoc koleżeńska.
  • DRUGI (P1+, płyny, szycie ran) – Ratownicy medyczni  w pododdziale, po zakończeniu działań taktycznych, lub jeżeli istnieją sprzyjające warunki w trakcie walki (ranny znajduje się w ukryciu i istnieje możliwość bezpiecznego podejścia dla ratownika). 

EWAKUACJA MEDYCZNA:
  • Rannych zabezpieczyć medycznie (ustabilizować), dążyć do przetransportowania ich własnymi siłami do strefy lądowania YOKE i ubezpieczenia owej. Ewakuację medyczną realizuje kl. PELICAN do pkt ZEBRA. Procedura zostanie uruchomiona przez dcę. plt. WHISKY 1 na wezwanie z pola walki, czas oczekiwania do 10 min.

5. DOWODZENIE I KOMUNIKACJA
5.1 Dowodzenie
Moje stanowisko dowodzenia - HMS Prince of Wales
Kolejność przejmowania dowodzenia w plt. WHISKY 1:
  • Zastępca d-cy plt. WHISKY 1
  • Dowódca drużyny WHISKY 1-1
  • Dowódca drużyny WHISKY 1-2
  • Dowódca drużyny WHISKY 1-3
 5.2 Komunikacja
Do komunikacji na częstotliwościach długich (na poziomie kompanii), wyznaczono następujące nazwy kodowe: 
  • GUARDIAN - Dowództwo
  • WHISKY 1-6 - Dowódca plutonu WHISKY 1
  • WHISKY 1-5 - Zastępca dowódcy plutonu WHISKY 1
  • PELICAN 1 - Dowódca maszyny PELICAN 1.
  • PELICAN 2 - Dowódca maszyny PELICAN 2.
Dla komunikacji na poziomie plutonu nazwy kodowe ustala dowódca plutonu.

 5.3 Częstotliwości
Częstotliwości długie:
  • GUARDIAN - 55.2 MHz
  • Ogólna plutonu WHISKY 1 - 59 MHz
  • Ogólna klucza PELICAN - 62 MHz
Częstotliwości krótkie:
  • Ogólna plutonu WHISKY 1 - 89 MHz
  • WHISKY 1 - 88 MHz
  • WHISKY 1-1 - 90 MHz
  • WHISKY 1-2 - 91 MHz
  • WHISKY 1-3 - 92 MHz
  • KILO 2-3 - 93 MHz
  • BRAVO 1-1 - 94 MHz
  • Ogólna klucza PELICAN - 100 Mhz
  • PELICAN 1 - 101 MHz
  • PELICAN 2 - 102 MHz
5.4 Meldunki
Patrz załącznik A - LINK

SLOTY


PLUTON WHISKY 1

WHISKY 1 - PKW
 
1. Dowódca plutonu - Milosh
2. Zastępca dowódcy plutonu
3. RTO
4. Goniec
5. Goniec

WHISKY 1-1

1. Dowódca drużyny
2. Strzelec wyborowy
3. Strzelec-Ratownik
4. Grenadier
5. Zastępca dowódcy drużyny
6. Celowniczy KM
7. Grenadier
8. Strzelec*

WHISKY 1-2 IBC

1. Dowódca drużyny
2. Strzelec wyborowy
3. Strzelec-Ratownik
4. Grenadier
5. Zastępca dowódcy drużyny
6. Celowniczy KM
7. Grenadier
8. Strzelec*

WHISKY 1-3

1. Dowódca drużyny
2. Strzelec wyborowy
3. Strzelec-Ratownik
4. Grenadier
5. Zastępca dowódcy drużyny
6. Celowniczy KM
7. Grenadier
8. Strzelec*

KILO 2-3

1. Dowódca sekcji
2. Specjalista PPK
3. Asystent PPK
4. Specjalista PPK
5. Asystent PPK


BRAVO 1-1 KB

1. Obserwator/dowódca zespołu
2. Snajper*

KLUCZ PELICAN - KOS

PELICAN 1

1. Pilot/dowódca klucza
2. Drugi pilot

PELICAN 2

1. Pilot
2. Drugi pilot

GUARDIAN/ZEUS - Bardos
ZEUS - Yeyebonga

*1 - Strzelcy przenoszą dodatkową amunicje do KM.
*2 - Snajper jest wyposażony w karabin przeciwsprzętowy.

Zapisani bez slotu:
  1.  
Odpowiedz

#2
Wstępnie - dowódca plutonu
Odpowiedz

#3
Będę DD
Odpowiedz

#4
nie gram
Odpowiedz

#5
RTO
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości