Nie jesteś jeszcze członkiem? Dołącz już dzis
Zakładanie konta  

Roleplay

#1
CZYM JEST ROLEPLAY:
Roleplay (RP) - w wolnym tłumaczeniu oznacza odgrywanie ról. W przełożeniu na rozgrywkę w Arma 3, nie polega to na niczym innym, jak wcieleniu się w “rolę” swojej fikcyjnej, wykreowanej przez nas postaci. Robimy to w celu urozmaicenia rozgrywki, prowadząc różnego rodzaju wątki fabularne, generując nowe wydarzenia w świecie rozgrywki, które napędzają jej dalszą fabułę i “akcję”. Roleplay głównie skupia się na grze aktorskiej, którą każdy z Was prezentuje na swój sposób.
Kreując swoją postać żołnierza pod dany rodzaj konfliktu lub misji, możecie odgrywać niemalże wszystko i stworzyć sobie ścieżkę kariery według własnego upodobania. Mimo wszystko napisana przez Was historia nie będzie finalnie wpływała na decyzję mission-makera lub Wasze doświadczenie w sekcji. Pomimo tego, że Roleplay pozwala Wam naprawdę na wiele, to zostawienie tego całkowicie w rękach graczy, doprowadziłoby do pewnego rodzaju obłędu. Stąd też są na to pewne ograniczenia oraz Gamemasterzy, których zadaniem jest kontrolować dany rodzaj rozgrywki według ustaleń mission-makera.

ODGRYWANIE W ARMIE:
Gra RP w Armie, oparta jest głównie na grze głosowej. Więc to, jak reagujecie na pewne wydarzenia, jak mówicie i przede wszystkim co mówicie, wpływa na naszą rozgrywkę. Oczywiście poza kreowaniem swoich postaci, możemy też kreować “otaczający” nas świat w trakcie rozgrywki. Jeśli trafiamy na sytuacje, których nie jesteśmy w stanie wykonać “skryptem”, lub nie pozwala nam na to żadna interakcja z danym przedmiotem, możemy to odegrać poprzez używanie chatu w odpowiedni sposób. 

CHAT W ARMIE:
/ me - (**) chat służący do opisywania obserwowalnych czynności wirtualnej postaci w czasie rzeczywistym.
/ do - (***) - chat służący do opisywania otoczenia, które znajduje się wokół naszej wirtualnej postaci.

Przykłady: Na potrzeby, nick postaci w grze, będzie Scott Riley.

(**)
Scott Riley - **złapał za laptopa, zapakował go do torby i wrzucił do plecaka**.
Wyjaśnienie: na /me (**), należy pisać to, co inne postaci mogłyby zaobserwować w czasie realnym.

(***)
Scott Riley - ***Żołnierze mogą zobaczyć na ścianie wiszącą tablice ogłoszeń***.
Wyjaśnienie: na /do (***), należy pisać to, co żołnierze mogą zobaczyć w naszym otoczeniu, lub to co wymyslił np: gamemaster rozgrywki, a nie był w stanie tego dodać w trakcie rozgrywki.

NAZWANIE POSTACI:
Zaczynając od początku, pierwszym krokiem jest nazwanie swojego bohatera. W zależności od frakcji i miejsca w którym będziecie grali, wybieracie imię oraz nazwisko swojej postaci, tak by pasowało ono do narzuconego środowiska. Dla bardziej kreatywnych możecie też użyć ksywy, która jest z Waszą postacią od lat i ma swoją historię. Jeśli macie problem z wymyśleniem imiona i nazwiska, możecie korzystać z darmowych generatorów na internecie.

CHARAKTER POSTACI:
W trakcie różnych kampanii, mission-makerzy oraz gamemasterzy dają Wam możliwość własnego wykreowania swoich charakterów. Więc to wy decydujecie kim jesteście. Gdzie służyliście, z jakiej jednostki pochodzi Wasza postać, jak długo w niej służyła, w jakiej wojnie brała udział. To kolorowa otoczka, która wpływa na jej reputację bądź też nie. Możecie zdecydować, czy chcecie odgrywać szarego, nowego żołnierza, czy specjalistę, który ma lata służby na karku. Istotne jest to, by mieć co opowiadać kolegom i jakimi atutami pochwalić się w trakcie rozgrywki. Możecie też grać nowicjusza, który uczy się na bieżąco, w trakcie rozgrywki, pokazując swój postęp doświadczenia oraz wiedzy. Ale nie przekombinujcie, nie grajcie upośledzonych żołnierzy, którzy przypadkiem trafili do Armii. No chyba, że takie jest założenie mission-makera lub gamemastera. 

PODSUMOWANIE POSTACI:
Jak już przygotujesz sobie dane postaci, jej historię i wykreujesz charakter, ustal jak się tu znalazłeś, a potem graj zgodnie z ułożonym przez siebie planem.

JEŚLI WIDZISZ COŚ, CO NIE POWINNO MIEĆ MIEJSCA:
Arma nie jest idealną grą, Gamemasterzy i mission-makerzy robią co mogą, by scenariusze były jak najpłynniejsze, posiadały jak najmniej błędów i często starają się zrobić je nadzwyczaj realne. Mimo wszystko silnik Army często to ogranicza i często powoduje problemy, które zwyczajnie w świecie rozgrywki, nie powinny się wydarzyć. Poniżej podam przykładyTongueojazd, który najeżdża na przeszkodę, inny pojazd lub przez przysłowiowego laga, wylatuje w powietrze, spada a jego żołnierze umierają. Fizyka w Armie nie przewiduje kolizji pojazdów i zwyczajnie w świecie odpycha od siebie dwa “obiekty” bo w jej obliczeniach nie ma przewidzianej takowej kolizji.
  • Śmierć kolegi, który ginie przechodząc przez płotek (co się często zdarza), lub który ginie przy wysiadaniu ze śmigłowca, bo jego postać stanęła “na głowie” innego żołnierza.
  • Zbugowana animacja, przez którą żołnierz lewituje, leży na ziemi i wygląda jakby nie żył.
  • Sojusznicze AI, które rozjedzie Was pojazdem bo w trakcie pojawienia się obiektów na jego ścieżce, często nie potrafi odnaleźć innej ścieżki przejazdu, lub się po prostu zatrzymać.
  • Pojawisz się w scenariuszu z bronią i sprzętem, którym odstajesz od reszty. Dla przykładu, wszyscy mają M4A1 a ty masz AKM. Od razu zgłaszam to do ZEUS’a lub Gamemastera, starając się nie pokazywać przed kolegami i czekasz, aż to goarnie.
Sytuacji jest naprawdę sporo, ale wyżej podałem tylko kilka przykładów. Więc jako żołnierze pola walki, zobaczycie coś, co nie powinno się wydarzyć, nie musicie tego komentować, wybuchać śmiechem (a jak już, to róbcie to na zgaszonym mikrofonie). Zgłaszacie to poprzez konsolę do ZEUSa i oczekujecie aż problem zostanie naprawiony. Większość z tych rzeczy, to problemy natury technicznej Arma 3 i musimy się z tym pogodzić i nauczyć z tym żyć. Natomiast nie chcemy, by reakcje ludzi, psuły nastroje innych. Możemy to przemilczeć i zaczekać, aż gamemaster to po prostu naprawi.

SŁOWNICTWO I PRZYKŁADY, KTÓRYCH NALEŻY UNIKAĆ:
- “Ej chłopaki, muszę iść zamknąć drzwi, zaraz będę” - zamiast tego, możesz powiedzieć, że idziesz się odlać i pójść pod drzewko, albo wsiąść do wozu.
- “Ej, brakuje mi dymów, będzie jakiś arsenał jeszcze?” - zamiast tego, możesz zgłosić dowódcy, że nie otrzymałeś dymów z przydziału i czy będą jakieś dostawy amunicji?
- “Muszę jechać odebrać brata z imprezy, będę za pół godziny, poafcze w aucie” - zamiast tego, możesz zgłosić dowódcy silne bóle głowy, mdłości, gorsze samopoczucie i że potrzebujesz z pół godziny czasu, na dojście do siebie.

Oczywiście, przykładów może być wiele i w nagłej sytuacji, będziecie musieli nagle odejść od komputera, wyjść z domu, zrobić cokolwiek innego, ważniejszego od gry. To jest w pełni zrozumiałe, zatem możecie użyć jakieś innej kreatywnej formuły, która da do zrozumienia Waszemu dowódcy lub kumplowi, że musicie się ewakuować na chwilę bądź całkowicie.

PODSUMOWANIE:
Pamiętamy, że jest to gra, symulator, w którym chcemy się wcielić w prawdziwego żołnierza. Nie wszystko jesteśmy w stanie odwzorować czy wykonać. Jeśli czegoś się nie da zrobić “skryptem”, bądźcie kreatywni i wymyślajcie akcje na ** lub ***. Są ludzie, którzy lubią grać RolePlay i kreować swoje postacie, bo daje im to większą zabawę z gry. Jeśli Was to nie jara, to nie musicie być całkowitymi ignorantami psując im fun z gry. Nikt na Was nie wymusza jakiegoś sztywnego żargonu i kija w pośladkach, ale wymaga się od Was odpowiedniego dobierania słów, a nie tych po najmniejszej linii oporu. Są też sytuacje w Armie, które nas zwyczajnie bawią. Każdy z nas chyba miał sytuacje, w której wybuchł totalnie śmiechem i nie mógł się opanować. Ale tutaj mamy możliwość wyciszenia mikrofonu lub ustawienia go na przycisk. Jeśli takie sytuacje mają miejsce, apelujemy, by śmiać się “przed komputerem”, tak by wasze ewentualne postacie w danych sytuacjach “zachowały odpowiednią powagę”. 

v.1.0.1
Odpowiedz

#2
Do czego te komendy?
Odpowiedz

#3
(12-03-2023, 19:26)KQapec2 napisał(a): Do czego te komendy?

"Oczywiście poza kreowaniem swoich postaci, możemy też kreować “otaczający” nas świat w trakcie rozgrywki. Jeśli trafiamy na sytuacje, których nie jesteśmy w stanie wykonać “skryptem”, lub nie pozwala nam na to żadna interakcja z danym przedmiotem, możemy to odegrać poprzez używanie chatu w odpowiedni sposób. "

Tak jak tutaj jest to napisane. Jest to zabieg który nie umniejsza imersji podczas rozgrywki bo nie wszystko da się zrobić w Armie. Nie jest to również żadna komenda. Sposób pisania akcji ME jest wyciągnięty wprost z serwerów RP gdzie właśnie w taki sposób się to wpisuje.
Odpowiedz

#4
Bardziej chodziło mi czy technicznie to jakiś skrypt robi bo komendy znam
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości