Data: 08.02.2025
Zbiórka: godz 19.00
Start: godz. 19.30
Czas trwania: 3h
Miejsce: Pogranicze
Serwer: "PKW", IP: 51.83.237.52 Port: 2001
Hasło: pkw123
TS (zbiórka): 51.83.237.52
Naczelne dowództwo FRU stawia na kompromis: akcja "Wschód". Atak parunastu, lekkich grup sabotażowych na kluczową infrastrukturę w rejonie, które, identyfikując się jako lokalne milicje, ogłoszą powstanie nowego, niezależnego od UZK państwa i natychmiast zawnioskują o patronat polityczno-militarny FRU. W ten sposób wymagania logistyczne wyzwolenia rejonu zostaną sprowadzone do minimum i dadzą szansę na szybkie ustabilizowanie sytuacji.
“Akcja Wschód” jest pierwszą z planowanej serii gier PvP inspirowaną wydarzeniami takimi jak OFCRA czy FnF, jednak celującymi w bardziej imersyjną rozgrywkę kładącą nacisk na zdolność drużyn do realizacji zadania mimo zmieniających się założeń i problemów.
Dowódcy stron będą musieli nie tylko wygrywać bierzące starcia, ale również minimalizować straty w kontekście całej gry oraz zachowywać najważniejsze siły i środki na najistotniejsze zadania. Celem jest doprowadzenie do rozgrywki w której o wygranej będzie decydować przemyślane wykorzystanie własnych zasobów oraz umiejętności techniczne takie jak prowadzenie rozpoznania czy ewakuacji medycznej.
Domyślnym formatem gry byłyby “mini-kampanie” składające się z 3-4 scenariuszy połączonych ze sobą fabułą jak i wpływające na siebie w zależności od ich wyników. Nie wykonanie pewnych zadań w pierwszym starciu może zablokować dostęp do pewnych możliwości w drugim, tymczasem utrzymanie do końca sztabu w drugim da stronie dostęp do nalotu w trzecim.
W “Akcji Wschód” póki co większość tych mechanik będzie wprowadzona powierzchownie ze względu na testowy charakter, ale im więcej czasu spędzimy w grze, tym więcej sprawdzonych rozwiązań znajdziemy i będziemy w stanie tworzyć ciekawszą rozgrywkę.
Ze względu na wciąż rozwijający się framework Reforger’a, pierwsze rozgrywki będą odbywać się w oparciu o tryb GM z restartem mapy po każdym scenariuszu. Wszystkie ograniczenia, założenia i zadania będę dostępne w formie OPORDów dostępnych dla wszystkich członków stron. Ograniczenia czasowe będą kontrolowane przez game mastera. Gracze będą musieli samodzielnie przygotować sprzęt zgodnie z wytycznymi strony konfliktu oraz dostępnym w danym scenariuszu wyposażeniem.
Z czasem mam nadzieję, że uda się część tych elementów zautomatyzować poprzez skrypty i pracę w edytorze scenariuszy.
Atakujący: Siły specjalne FRU
Obrońcy: Piechota Morska UZK
Cele:
FRU - zająć i utrzymać posterunek
UZK - obronić posterunek przez 30 minut
Wpływ na dalszą rozgrywkę:
Za każde 3 minuty trzymania posterunku, UZK zyskuje minutę więcej na przygotowanie obrony w następnym scenariuszu
Dodatkowe zasady:
brak
Scenariusz 2: Baza amunicyjna
Atakujący: Siły specjalne FRU
Obrońcy: Piechota Morska UZK
Cele:
FRU - zająć i utrzymać skład amunicji, park maszyn i namiot dowodzenia
UZK - obronić pozycję przez 1h.
Wpływ na dalszą rozgrywkę:
Jeżeli UZK utrzyma:
- Skład amunicji przez 20 minut - dostanie dodatkowe wyposażenie na następny scenariusz
- Park maszyn przez 40 minut - dodatkowy pojazd na następny scenariusz
- Namiot dowodzenia przez 1h - nalot GBU-12 do wezwania w trakcie misji
Dla obu stron dostępny respawn w ilości odpowiadającej liczebności strony
Atakujący: Piechota Morska UZK
Obrońcy: Siły specjalne FRU
Cele:
FRU - utrzymać namiot dowodzenia przez 30 minut
UZK - zająć namiot dowodzenia
Wpływ na dalszą rozgrywkę:
brak
Zapisy odbywają się klanowo oraz indywidualnie. Aby się zgłosić proszę o wiadomość do mnie lub do DjFango o chęci uczestniczenia oraz preferowanej stronie konfliktu. Na 3-4 dni przed wydarzeniem postaram się przedstawić przydział drużyn do stron.
UWAGA! Przydział nie zawsze będzie pokrywał się z preferowaną stroną konfliktu. Priorytetem będzie dostosowanie podziału do scenariusza.