Nie jesteś jeszcze członkiem? Dołącz już dzis
Zakładanie konta  

JoinOps - TvT - "Akcja Wschód" - ArmA Reforger - 08.02.2025

#1
JOINT OPERATION - "WSCHÓD" - Reforger
Dane:
Data: 08.02.2025
Zbiórka: godz 19.00
Start: godz. 19.30
Czas trwania: 3h
Miejsce: Pogranicze
Serwer: "PKW", IP: 51.83.237.52 Port: 2001
Hasło: pkw123
TS (zbiórka): 51.83.237.52
 
 
Pogranicze Federacji Republik Uralskich i Unii Zjednoczonych Kresów, czerwiec rok 2025
 
Po blisko 3 latach politycznych przepychanek o bogaty w surowce naturalne region pogranicza, Stawka Naczelnego Dowództwa FRU decyduje się na "ponowne przyłączenie go do macierzy". Jednak nie będzie to zadanie łatwe, ani szybkie w realizacji. Od ponad roku siły zbrojne FRU są zaangażowane mało intensywnej, ale niezmiernie kosztownej misji pokojowej na Zaporożu oraz  ochronę zachodniej granicy przed potencjalną inwazją Sojuszu Państw Niepodległych. Nie pomaga również przedłużająca się modernizacja. Przygotowanie jednostek i logistyki do operacji wyzwolenia zajmie następne 2 miesiące, a przeciwnik nie pozostaje bierny i powoli, ale nieustannie wzmacnia garnizony.

Naczelne dowództwo FRU stawia na kompromis: akcja "Wschód". Atak parunastu, lekkich grup sabotażowych na kluczową infrastrukturę w rejonie, które, identyfikując się jako lokalne milicje, ogłoszą powstanie nowego, niezależnego od UZK państwa i natychmiast zawnioskują o patronat polityczno-militarny FRU. W ten sposób wymagania logistyczne wyzwolenia rejonu zostaną sprowadzone do minimum i dadzą szansę na szybkie ustabilizowanie sytuacji.


Wstęp

 
 “Akcja Wschód” jest pierwszą z planowanej serii gier PvP inspirowaną wydarzeniami takimi jak OFCRA czy FnF, jednak celującymi w bardziej imersyjną rozgrywkę kładącą nacisk na zdolność drużyn do realizacji zadania mimo zmieniających się założeń i problemów.

Dowódcy stron będą musieli nie tylko wygrywać bierzące starcia, ale również minimalizować straty w kontekście całej gry oraz zachowywać najważniejsze siły i środki na najistotniejsze zadania. Celem jest doprowadzenie do rozgrywki w której o wygranej będzie decydować przemyślane wykorzystanie własnych zasobów oraz umiejętności techniczne takie jak prowadzenie rozpoznania czy ewakuacji medycznej.

Domyślnym formatem gry byłyby “mini-kampanie” składające się z 3-4 scenariuszy połączonych ze sobą fabułą jak i wpływające na siebie w zależności od ich wyników. Nie wykonanie pewnych zadań w pierwszym starciu może zablokować dostęp do pewnych możliwości w drugim, tymczasem utrzymanie do końca sztabu w drugim da stronie dostęp do nalotu w trzecim.

W “Akcji Wschód” póki co większość tych mechanik będzie wprowadzona powierzchownie ze względu na testowy charakter, ale im więcej czasu spędzimy w grze, tym więcej sprawdzonych rozwiązań znajdziemy i będziemy w stanie tworzyć ciekawszą rozgrywkę.


Mechanika rozgrywki

Ze względu na wciąż rozwijający się framework Reforger’a, pierwsze rozgrywki będą odbywać się w oparciu o tryb GM z restartem mapy po każdym scenariuszu. Wszystkie ograniczenia, założenia i zadania będę dostępne w formie OPORDów dostępnych dla wszystkich członków stron. Ograniczenia czasowe będą kontrolowane przez game mastera. Gracze będą musieli samodzielnie przygotować sprzęt zgodnie z wytycznymi strony konfliktu oraz dostępnym w danym scenariuszu wyposażeniem.

Z czasem mam nadzieję, że uda się część tych elementów zautomatyzować poprzez skrypty i pracę w edytorze scenariuszy.


Przebieg rozgrywki

Scenariusz 1: Posterunek pograniczny

Atakujący: Siły specjalne FRU
Obrońcy: Piechota Morska UZK

Cele:

FRU - zająć i utrzymać posterunek
UZK - obronić posterunek przez 30 minut

Wpływ na dalszą rozgrywkę:

Za każde 3 minuty trzymania posterunku, UZK zyskuje minutę więcej na przygotowanie obrony w następnym scenariuszu

Dodatkowe zasady:

brak

Scenariusz 2: Baza amunicyjna

Atakujący: Siły specjalne FRU
Obrońcy: Piechota Morska UZK

Cele:

FRU - zająć i utrzymać skład amunicji, park maszyn i namiot dowodzenia
UZK - obronić pozycję przez 1h.

Wpływ na dalszą rozgrywkę:

Jeżeli UZK utrzyma:
  • Skład amunicji przez 20 minut - dostanie dodatkowe wyposażenie na następny scenariusz
  • Park maszyn przez 40 minut - dodatkowy pojazd na następny scenariusz
  • Namiot dowodzenia przez 1h - nalot GBU-12 do wezwania w trakcie misji
Dodatkowe zasady:

Dla obu stron dostępny respawn w ilości odpowiadającej liczebności strony
 
Scenariusz 3: Kontratak

Atakujący: Piechota Morska UZK
Obrońcy: Siły specjalne FRU

Cele:

FRU - utrzymać namiot dowodzenia przez 30 minut
UZK - zająć namiot dowodzenia

Wpływ na dalszą rozgrywkę:

brak
 

 
Zasady zapisów

 
 Zapisy odbywają się klanowo oraz indywidualnie. Aby się zgłosić proszę o wiadomość do mnie lub do DjFango o chęci uczestniczenia oraz preferowanej stronie konfliktu. Na 3-4 dni przed wydarzeniem postaram się przedstawić przydział drużyn do stron.

UWAGA! Przydział nie zawsze będzie pokrywał się z preferowaną stroną konfliktu. Priorytetem będzie dostosowanie podziału do scenariusza.
 

Odpowiedz

#2
50%, spora szansa na to, że mnie w ten weekend nie ma
Odpowiedz

#3
Nie będzie mnie
Odpowiedz

#4
Odpadam
Odpowiedz

#5
Grover, katar, kaszel - nie nadaję się do gry
Odpowiedz

#6
Będę UZK
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości